Pages

Tuesday, April 21, 2015

KULIT TEMBOSA RANGGUP


Saya Tembosa Daging atas permintaan kawan yang ingin mengusaha frozen food sempena Ramadan. Saya tertarik dengan recommendation kekawan yang berpuas hati dengan resipi rangup menggunakan campuran tepung gandum, beras dan jagung..jadi saya give a try. 

Alhamdulillah ternyata benar memang ranggup, so entry ini saya cuma share resipi kulitnya yang saya tidak satu sapa empunyanya, harap halalkan..memang keeper resipi ini.



PrintKulit Tembosa Ranggup
  • 250 g tepung gandum*
  • 50 g tepung beras*
  • 45 g tepung sagu ubi*(*disatukan dan diayak
  • 100 g mentega/majerin
  • 130 ml air


Gaul ramas mentega bersama tepung yang telah diayak tadi sehingga adunan bertukar rupa seakan2 serbuk roti. Masukkan air sedikit demi sedikit sambil digaul hingga menjadi doh yang kenyal dan tidak melekat di mangkuk adunan (jangan bimbang jika air tidak habis digunakan). Bulat2kan doh, tutup dengan plastic cling dan rehatkan 20 minit.


Recipe Source :- unknown

@PATYSKITCHEN, all images & content are copyright protected. please do not use our images without prior permission. If you want to republish this recipe, please re-write the recipe in yotur own words, or simply link back to this post for the recipe. Thank You

No comments:

You Might Also Like These

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...