Pages

Thursday, February 05, 2015

CINNAMON FRENCH TOAST CUP


Masa kecil-kecil dulu ibu ayah selalu berpesan....jangan buang rezeki nanti nasi menangis...pernah tak dengar kata nasihat itu....?,,hmmm berpegang pada kata-kata itu lah saya selalu berhati-hati dengan rezeki..kalau ada leftover ke ataupun apa-apa yang terlebih biasanya saya tidak buang, saya akan usahakan supaya ia boleh di recycle dan dimakan.

Resipi ini adalah salah satu product yang saya guna dari bahan leftover. Saya banyak membuat sandwich jadi banyak tepi-tepi roti yang akan terbuang jadi saya transformkan serpihan roti itu untuk jadi this mini French Toast..saya perapkan semalaman dan paginya bakar buat sarapan. Sedikit taburan gula dan serbuk kayu manis serta di curahkan sedikit maple sirap...perghh...menjadikan hidangan ini persis cinnamon roll.


Print

Cinnamon French Cup Toast 

YIELD: 6   PREP TIME:  20 minutes   COOK TIME: 20


Bahan-Bahannya

  • 6 keping roti atau reja-reja roti
  • 3 biji telur 
  • 1 1/2 cawan susu segar
  • 1/4 cawan gula
  • 1 sdt teh serbuk kayu manis
  • sedikit gula ising dan serbuk kayu manis
  • mentega untuk disapu pada acuan muffin

Cara Menyediakannya

  1. Sapu mentega pada setiap acuan muffin ketepikan
  2. Siat-siatkan roti kepada kepingan kecil dan masukkan ke dalam acuan muffin
  3. Pukul telur dan masukkan gula dan susu.
  4. Masukkan esen vanilla dan gaul rata
  5. Curah adunan telur ke dalam setiap acuan muffin
  6. Tutup dengan plastik wrap dan biarkan selama 2 jam atau disimpan didalm fridge semalaman.
  7. Panakan oven pada suhu 180 c dan bakar selama 20 minit atau sehingga kekuningan
  8. Keluarkan dari oven dan taburkan serbuk kayu manis dan gula ising
  9. Hidang bersama sirap maple

Recipe Source :- PATYSKITCHEN

@PATYSKITCHEN, all images & content are copyright protected. please do not use our images without prior permission. If you want to republish this recipe, please re-write the recipe in yotur own words, or simply link back to this post for the recipe. Thank You

No comments:

You Might Also Like These

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...