Pages

Thursday, April 19, 2012

SOTO MADURA




An Indonesian dish that's always a HIT with family. My children love this so much, but I hate doing it...you know why....they love this soto with compressed rice..the compressed rice took you 1 - 2 hours to cook. You can serve the soto with noodle but children always insisted on compressed rice. I've made an entry on this before and for recipe plese Click here.

This soto is awesome, prepare some bird's eye's chilies and you will definitely end up with more then 1 bowl.

Ini kalau masak dirumah setiap satu jam anak-anak berulang-ulang makan. Memang favourite dia orang. Paling takut kalau saya tanya anak-anak nak makan hari ini...kalau jawapanya soto...memang lemah longlai badan dibuatnya. Membuat soto taklah renyah macam mana cuma nak masak nasi impitnyanya berjam-jam kena tunggu...itu yang malah. Anak-anak pula pesenya kalau soto hendak dengan nasi impit...mee ke...bihun  ke...tak jalan.
Biasanya kalau sudah buatni saya lebih gemar biarkan lengkap. Lengkap dengan keropok belinjo dan tentunya bergedil. Sambal kicap sudah pasti...tapi kalai ini saya buat sambal cara Indon tak pakai kicap...perghh....saya sendiri bermangkok-mangkok ulang..siap kesip-kesip lagi tulang-tulang ayam. Saya tak masukkan resipi sebab pernah buat beberapa kali. Kalau mahukan resipi soto madura cara saya cari bawah labih Soto Kuah Kuning.

Next Post - Orange Sponge Cake

5 comments:

IeRA said...

Salam kak...

feberet iera ni

umi's cup cake said...

salam kak,
memang fav saya ni..mintak semangkuk boleh?

KakAsma said...

kak paty,
sama ngan asma suka kalu soto ajer mesti makan ngan nasi impit..baru sedap dan laju ajer makan..ada begedil ngan sambal..aduyai tak hingat lain..!!!

Sue @ Nenie said...

Salam Kak Patty...sedapnya soto ni..ada sambal cili kicap bagi lebih sikit pasti terangkat

Mamasya said...

Salam k.Paty.soto mmg sedap letak byk sambal kicap dan lengkap pegedil.kat rumah sy pula kalau soto semua suka mkn dg bihun berbanding dg nasi impit...

You Might Also Like These

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...