Pages

Saturday, November 05, 2011

THAI PEANUT DUMPLING



If you are Japanese Mochi or Korean Rice Cake fan, and you find it difficult hard to get hold of these sweet treat, then roll your sleeve and DIY. It's easy to prepare. For recipe please refer to my previous entry on Mung Bean Mochi. I've shown the step by step process. For this Thai Peanut Dumpling I used the same recipe, however  this time around I don't insert filling, instead I serve the peanut fillings outside. I love to see the different color of the mochi once you cut it. - So ENJOY

_________________________________________________________________

Kalau anda meminati Mochi Jepun atau Kuih Beras dari Korean dan mendapati sukar untuk mendapatkanya, anda tidak perlu risau, resipi yang saya sediakan ini dapat membantu anda menghilangkan kerinduan pada kuih ini. Sila lihat N3 saya bertajuk Mung Bean Mochi, saya ada menyediakan step by step prosesnya. Mudah dan menarik. Kalau anda seorang yang kreatif pasti anda dapat mempelbagaikan sajian anda. Untuk kali ini dengan menggunakan resipi yang saya buat mochi ini dengan tidak meletakkan inti sebaliknya inti disajikan diluar. Saya suka cara ini kerana saya suka melihat kuih ini apabila dihiris. Cukup cantik. So SELAMAT MECUBA.

_________________________________________________________________


No comments:

You Might Also Like These

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...