Pages

Wednesday, September 28, 2011

HALF BOILED EGG ON TOAST


Good Morning All, today for breakfast I had half boiled eggs with Toast a Kopitiam Way. This is my daughter's favorite, half boiled eggs on a toasted bread. It's also coffee shop favorite breakfast menu. A simple breakfast but tricky to get a perfect half boiled eggs done properly. I learned to make this from Ayee, a Chinese Coffee Shop lady. Important of getting the eggs done perfectly is to make sure you use hot boiling water and drop cover the eggs for 3-5 minutes. Water must be really boiling water. For the bread I used Hainan White Bread. 

ENJOY this healthy breakfast of mine.
_________________________________________________________________________

Telur Setengah Masak Atas Roti Bakar, kegemaran anak saya Tyca. Selalu minta breakfast ni tapi saya malas hendak buat..bukan apa kadang-kadang tak jadi...susah juga hendak dapatkan telur setengah masak yang bergoyang-goyang atas roti. Tapi kali ini dengan petua Ayee dari Kopitiam favorite saya di Penang, saya belajar pertuanya. Rendam telur dalam air mendidih selama 3-5 minit. Guna mangkuk dan penutup. Alhamdulillah menjadi kali ini dan cantik pula. Dah siap toast dan telur ini jangan lupa sediakan garam halus dan lada sulah..ini pelengkapnya. Untuk roti pula saya guna roti putih Hainan. Roti ini sudah siap dibuang tepinya, memang lembut roti dan cukup sedap bila dibakar.

Next Post - Telur Masak lemak Putih bersama Fucuk

_________________________________________________________________________

No comments:

You Might Also Like These

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...