Pages

Monday, September 12, 2011

6TH SYAWAL FASTING MENU - PENANG CHAR KOAY TEAW, MARBLE BREAD PUDDING AND BEET ROOT DRINK

Penang Char Koay Teaw With Cockles/ Koay Teaw Kerang Penang

Marble Bread Pudding / Pudding Roti Marble

Beet Root Drink
Alhamdulillah, Thank God, I finally made it, I completed my 6 days Syawal fasting yesterday. Well....... even though is 6 days it was a big challenge to fast and have a self control in the middle of festival where most Muslims were celebrating Eid Mubarak, with foods and open house every where. It's a real test of God.

For the final day and tomorrow I'm gonna have a normal breakfast, my "buka puasa" was simple,- Penang Char Koay Teaw With Cockles, Marble Bread Pudding and drink of the Day was Beet Root Drinks.

_______________________________________________________________

Alhamdulillah akhirnya selesailah tanggungjawab menunaikan puasa sunat Syawal, kira-kira esok saya beraya lah......walaupun cuma 6 hari tetapi COBAAN nya cukup besar...mana taknya sana sini orang berpesta makanan kita pula kena ada self control...Amin dugaan yang berbaloi. Untuk hari terakhir puasa ni masak simple aje...esokkan dah bermula jadual sarapan jadi saya cuma goreng koay teaw...favorite saya. Buat Penang Char Koay Teaw..kena dengan cili ceruk sudah cukup memuaskan. 

Dessert pula saya buat Pudding Roti Marble... ternampaknya di dapur Izzah rasa teringin pula nak mencuba. Minumanya pula saya buat air Beet Root, entah apa namanya dalam bahasa Malaysia saya kurang pasti tetapi yang nyata buahnya macam sengkuang tetapi dalamnya berwarna merah darah. Saya memang suka jusnya. Semasa di Penang saya selalu singgah kedai organik minta dia orang blendkan saya jusnya, campur dengan seaweed, carrot, celery dan lemon..mak ai....cukup memuaskan anak tekak.

Jadi esok saya raya 6 la ya, anak saya Myraz minta lontong pula...malas la pula nak rebus nasi impit...tenguklah macam mana..kalau ada mood saya buat..kalau tidak raya dengan simple menu aje.

Next Post - Sweety Oats Cookies


_______________________________________________________________


2 comments:

Mas said...

selamat hari raya kak...
wahh..sedapnya char kuetiaw tu..

Patyskitchen - Exploring Global Flavor Around The World said...

SELAMAT HARI RAYA MAS, wah sepi betul dunia blogging bila MAS cuti raya,...suka akak Mas dah balik.

You Might Also Like These

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...